10 juli 2013

Brieditis snart på banan

Efter några veckors intensivt göra-färdigt-innan-sommaren-jobb av skiftande karaktär, så befinner mig även jag på efterlängtad sommaradress (i Stockholms norra skärgård).

På plats är också några kilo t-tröjor, färgsorterade i påsar, redo att strimlas och transformeras till en halv Re Rag Rug IX
Med förhoppning om lite hjälp på vägen har jag så tagit med mig tre rejäla Fiskars-saxar. Om vi skulle få besök härute på ön någon solig dag.

Idag, första dagen, ösregnar det. Bara att börja klippa...

Genom bilder kan Evans och jag följa varandras arbete från varsin sida av jordklotet (hej Evans!) Det är bara att hoppas på att mattan artar sig såsom vi tror och önskar.


Brieditis back on track
After an intense period of work to finish before a holiday long longed for, I am finally in the Northern part of the Stockholm archipleago. Bringing with me some kilos of T-shirts, sorted by color and ready to be transformed into one half of Re Rag Rug IX

As it rains the first day nothing to do but to start cutting...

Evans and I follow each others progress from different sides of the hemisphere through the pictures on the blogg and hopefully the rug will turn out the way we wish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar